Morot & kikärtsbiffar!

Jag har hittat en vegansk blogg med massor utav recept och ALLT låter gott. Så idag försöker jag mig på det här:

Morot- och kikärtsbiffar
  • 1 burk kikärtor (400g)
  • 3 morötter, finrivna
  • 2 port kokt quinoa
  • 1 dl mjöl
  • 1 dl havregrädde
  • 1 msk tomarpuré
  • salt, vit peppar o paprika
  • ströbröd
Mosa kikärterna med händerna eller en stavmixer i en bunke. Blanda i övriga ingredienser och forma biffar. Vänd dem i ströbröd och stek på medelvärme ett par minuter.

Bilden har jag stulit från Kotte gröns blogg

Kommentarer
Postat av: Therese

ojojoj! ska tipsa oscar om detta (om jag kommer ihåg(= )

2010-02-06 @ 18:08:16
URL: http://terretesked.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har laddat hårt med menyn för tjejträffen googlat järnet på vegomat. Nöjer mig med vegetarisk och inte helt veganskt. Men bra ska det bli!!

2010-02-08 @ 11:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0