Åldersskillnader...

Igår hade jag en kund på salongen,hon jobbar på en solstudio i stan. Fråga mig inte hur jag kom in på det men jag minns när man började åka ner till stan och sola. Hela grejen var ju en upplevelse, man gick förbi confetti och köpte lös cigg för 2kr styck. sen gick man bort till lilla kyrkogatan och tryckte på knappen för att bli insläppt på city sol... Man kom dit i god tid så man kunde spana in stället. Sen gick man och satte sig i en av fotöljerna i väntrummet och tände en cigg. Man var ju kung! Var man där först och själv så hade man ju makten över fjärrkontrollen med. MTV!!!! det hade inte jag hemma så där hade jag nog kunnat spendera timmar. Sen sola man... Efter det tvätta man av sig lite, och vad gjorde man sen? EN CIGG TILL!!
Ibland kunde det hända att man följde med nån annan som kanske solade på sunhouse och bara väntade i väntrummet och rökte!


Var på min kund säger: Jag har hört om den tiden då man fick röka där.... Jag blev helt plötslig 100 år gammal! Sen kom frågan: Varför köpte du löscigg? Det var ju inte alltid man hade 18.50kr till ett litet cigg paket. Då inser jag att hon kanske inte ens har sett ett litet paket cigg... Då blev jag 200 år gammal.


Kommentarer
Postat av: ChiliAnna

En polare född 85 hade aldrig hört talas om Linus på linjen... Det gjorde mig inte yngre iaf!! :)

Kram

2009-01-10 @ 00:32:04
Postat av: sandra typ

hahaha!

Detta va vädigt roligt joline!

2009-01-11 @ 17:45:03
URL: http://bellavita.blogg.se/
Postat av: Alicce

haha kung!

Jag fattar inte fan inte varför dom tog bort dom små paketen.. jävla skit

2009-01-11 @ 21:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0