10 öl för mycket och en duva på köpet...

söndagen började presic som vilken söndag som hellst.
förutom att vi gick ner på biljarden och kolla elfsborgs matchen,
åt och drack en himla massa öl. satt med två fulla glas hela tiden trots att
jag drack så fort jag kunde. men men när matchen var slut drack vi ur
och gick hem för att gå ut me lill-klillen. 
vi tog det klassiska kvälls varvet men där på allégatan var det något som kurade
ihop sig i ett hörn. det var n skadad fågel...
så vi gjorde det alla människor antagligen INTE skulle gjort.vi tog med honom hem!
vi sa att kontoret kund få vara hans rum. jag sprang ner till kiosken runt hörnet och köpte en sjukt
dyr baguette med skagenröra bara för att stackarn skulle få lite bröd.
sen la jag små smulor hela vägen från det hörnet han valde till den öppna balkong dörren så att han lätt skulle 
hitta ut om han ville sticka.
gissa om det kändes konstigt när vi vakna imorse... 
-du... vi har en fågel på kontoret...
så vi började denna dagen med att ta me våran nyadopterade fågel till stadtsparken. 
där han faktiskt stack till närmaste buske och sökte skydd.
hoppas han repar sig den lille lille.bättre i parken än vid vägen i varjefall...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är då en sann djurvän Joline! Synd att ni inte behöll honom dock...hade varit kul att se fågeln och Ebbot leka nån dödslek... kram//Hanna

2008-10-01 @ 10:27:47
URL: http://hannavendel.blogg.se/
Postat av: Jennie

Så sjukt typiskt er...

2008-10-28 @ 19:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0